Op deze pagina vind je een overzicht van de meest gestelde vragen en de maatregelen die wij namen n.a.v. de conversie. Wij passen deze FAQ’s regelmatig aan zodat je op de hoogte bent van de geldende maatregelen.
Travel Safe & Cyber Safe
Deze producten commercialiseerden we niet verder. De contracten werden stopgezet tegen einddatum.
Cycle Safe Plus
Dit product wordt verder gecommercialiseerd.
- Nieuwe zaken kun je vanaf 08/02/2024 opmaken via MyBaloise.
- De bestaande contracten die in voege zijn na 01/06/2024 migreren we naar een platform van Baloise. Meer detail over de migratie Cycle Safe Plus vind je hier.
- De gemigreerde polissen en nieuw opgemaakte polissen kun je consulteren op MyBaloise via je beheerpakket.
- Schades kunnen aangegeven worden via schade@baloise.be
Event Safe
Dit product wordt verder gecommercialiseerd.
- Nieuwe zaken kun je in de zomer van 2024 opmaken via MyBaloise.
- De bestaande contracten migreren we niet naar een ander platform van Baloise aangezien Event Safe een kortetermijnverzekering is
Timing
We migreren vanaf eind januari 2024 de bestaande contracten naar het nieuwe platform. In de loop van het voorjaar 2024 ronden we die migratie af.
Polistypes Cycle Safe Plus en Veilig Gevoel
Had je klant zowel een fietsverzekering als een ongevallenverzekering Veilig Gevoel in de polis? Dan splitsen we die op in twee nieuwe contracten:
- Een polis Cycle Safe Plus voor de verzekering fiets
- Een polis Veilig Gevoel voor de verzekering ongevallen
Polisnummer
Naar aanleiding van de migratie wordt een nieuw polisnummer toegekend.
Voorwaarden en tarief
Het tarief en de voorwaarden blijven dezelfde.
Betalingsmodaliteiten
Betalingsfrequentie
De klant kan zijn premie niet meer maandelijks betalen voor de polis Cycle Safe Plus. Deze polissen zetten we om naar polissen met een jaarlijkse premiebetaling.
Die wijziging gebeurt als volgt:
- De migratiepolis neemt aanvang op de tussentijdse vervaldag in 05/2024.
- De klant krijgt een premieafrekening van de tussentijdse vervaldag in 05/2024 tot aan de eerstvolgende hoofdvervaldag.
- Vanaf de eerstvolgende hoofdvervaldag ontvangt de klant een vervaldagbericht met een jaarlijkse premie.
OPMERKING: De premieafrekening voor vervalmaand 05/2024 wordt verstuurd in de loop van de maand april 2024. In die periode zal de klant ook de laatste maandelijkse betalingsaanvraag ontvangen via e.Baloise voor de vervalmaand 04/2024.
Dat is geen dubbele betalingsaanvraag, dat zijn 2 betalingsaanvragen over een verschillende verzekeringsperiode die op korte termijn worden verstuurd.
Betalingsmethode:
Anders dan bij e.Baloise is betaling via krediet- of debetkaart niet mogelijk in het nieuwe platform. Alle betalingen gebeuren met inning maatschappij via overschrijving.
Opgelet: Voor de polissen Cycle Safe Plus gebeuren de betalingen op een nieuw bankrekeningnummer van Baloise BE15 7332 4832 0030.
Neen, om technische redenen is dat niet mogelijk.
De polis Veilig Gevoel die werd opgemaakt voor de verzekering ongevallen kun je wel opnemen in het Budgetplan en/of Gezinsplan van de klant.
De polis Cycle Safe Plus wordt op een specifiek platform van Baloise opgemaakt. Daardoor wordt die intern geregistreerd op een ander producentennummer Niet-Leven.
Beschik je nog niet over een producentennummer in dit platform? Dan maakten wij er een voor jou aan in het kader van de migratie.
Belangrijk ! Om de bloc retour van de polissen Cycle Safe Plus te kunnen verwerken, moet je eerst dat nieuwe producentennummer aanmaken in je beheerpakket.
Dat kun je door volgende stappen uit te voeren bij het toevoegen van je nieuwe producentennummer:
- Maatschappijnummer en FSMA-nummer: 33
- Nieuw producentennummer toevoegen
- Uitwisselingscode maatschappij: 45
Elke gemigreerde polis maakten we op als nieuwe zaak. Hiervan ontvang je per polis een bloc retour. Na ontvangst van die bloc retour moet je enkel nog manueel het vorige polisnummer van e.Baloise stopzetten in je beheerpakket.
De polissen Veilig gevoel worden wel opgemaakt op het producentennummer van e.Baloise.
Je accountmanager is in het bezit van een lijst van de polissen e.Baloise voor jouw agentschap. Na migratie publiceren we een lijst op het portaal.
Elke klant ontvangt een brief met vermelding van het nieuwe polisnummer.
Neem contact op met je accountmanager of via conversie@baloise.be.
Wij houden je via deze weg op de hoogte als we bijkomende relevante informatie hebben naar aanleiding van de conversie.